1109739.jpg

Pitkä uuvuttava yö meni huonosti. Joutusin nukkuu vanhempien kylmällä lattialla patjana pelkkä peitto Smiley . SItten ku en voi oikealla kyljellä nukkuu ja selkä ei kestänyt sellai nukkuu. Maha taas ei mahallaan ja vasen jalka puutui heti ku sillä kyljellä oli Smiley Arvaa vanukuinko ollenkaan?
1109751.jpg
Tytön kanssa teimme 4x 125g murotaikinan ja siitä sitten paistoimme 4-5 eri pikkuleipää ja sitten paistoimme sen viikon vanhan piparkakkutaikinanki pois jääkaapista.
1109762.jpg
Laitoin valoja hieman kotio ja otin mä kuviakin, mut ne mä laitan sitten ku saan koneen akun ladattua ja puhelimen akun.
1109748.jpg
Taas olen sit ollut niin herkkä. Osittain siksikin ku ruoka on jäänyt vähemmälle ja uni. Tuntuu niin vaikealta taas tä elämä. Äiti sanoi että mikä mulla on. Sanoin et olen kk sanonut hänelle jo. Äiti sanoi että mun tarvii sanoo ennen ku isä tulee. Sanoi et mitä siitä, isä on viikon tietänyut totuuden että mun voimat ja elämänhalu on kateissa. Että mulla ei ole sitä tahdonvoimaa enää jaksaa eteenpäin. Pienikin vastoinkäyminen saa itkee. Äiti epäilee etten ota lääkkeitä, sanoin et olen monet kerrat sanonut ettei ne hyödytä mitään mulle.
1109767.jpg
Tyttö valitti aamulla mahansa kutiavan Smiley Samoihin aikoihin viime joulunakin. Nyt sit mietimme sitä piparia taas. Mut mikä siinä piparissa, mauste? mikä niistä? Pullassa oleva kardemumma ei haittaa, kaneli puurossa ja pullassa ei haittaa. Entä inkivääri tai kaneli tai pomeranssi? Mitä hieman olen keittokirjoja lukenut ja keittiökoulua käynyt, ni niitä käytetään ruuassakin. Nyt sit on va mietittävä mitä tehä. Ma ekana päiväkotiin että pipari kielto. Suklaatahan tyttö ei ole saanutkaan, kun mun vanukasta Smiley . Aamulla tappelun kanssa hän otti teetä ja ihanoi sen makua. Saa tossa nytkin juoda sitä illalla, kun litra on hautumassa.
1109755.jpg
Tänä iltaan viel... Keitossa olisi riisiä mulle ja kaapis oli eilen äitin tuomaa salaattia. LAitan siihen joukkoon riisiä, tulee ruokaisempaa. Tyttö söi salaatista tomaatit ja lisäksi viinirypälettä ja etikkakurkkua. Isä sitten sitä mitä kaapista löytyi. Päivällä tyttö söi ekan kerran tonnikalapastaa (piltti) ja mä makaronia ja jauhelihakastiketta (piltti), joten voimme näin salaatit vetää naamaan.
1109757.jpg
Tyttö yksii aamuisin ja nenä juoksee. Olemme ahkeraan niistetty matoja nenusta ja tietenkin käsiä pesty kun ollaan leivottu. Aresti varotuksia on tullu jokunen ja kerran siel on istuttukin.
1123269.jpg
EIeln sain taas yhen työn käsitöistä valmiiksi ja aloitin toista. En tiä mihin noiden kanssa meen. Kai mä sitten joulun jälkeen niitä antelen sille kuka haluu...

1123274.jpg