iida lähti äitin kanssa siskon kanssa huinii ja mä jäin kotio. Mun piti kivasti siivota (olohuone on ku pommin jäljiltä) mutta tartuinki kankaaseen ja ettisin sohvan alta ( vuodevaatesäilytyspaikka) kaavoja. Eilen kun ostimme uutta kangasta äitin kanssa. Viel annoin ne kankaat olla, mutta tänä kesäksi ostamani oma hamekangas tuli hieman tuhottua. Tein housujen kaavoja ja sitten kietaisupaidan. Olen neulonut ne kasaan ja ootan jospa neiti tulisi mannekiiniksi. Housujen kanssa oli hieman ongelmia kun en osannut sellai hahmottaa niitä. No jos hieman vyötärö on pieni korkeus suuntaa tai lahkeet pienet, niin niitä pystyy ihan hyvin pidentää. Olen muutenkin ajatellut että teen sellaisen leveän vyötärön, niin kun mun yhes housuis on. Lahkeisiin voin tehä kanssa uudet kankaan palat, sillä siten saan naamioitua sen.

Paita oli yhtä tuskaa ja saa nähä miten on onnistunut.

Illalla aloitin siskolle tekee neulomalla langasta kolmio huivia. Teen ns. resorineuletta eli 1 o 1 n systeemiä. Muutamia kerroksia olenkin tehnyt jo ja ihan ovelaa siitä tulee. Onneksi on aikaa viel marraskuun loppuun.

SIskonpojan sukat ovat kesken viel. Toinen sukka on valmis ja on kokeiltu iidalle ( iida on hieman isompi)

Äiti aloitti tekee kuulemma muksuille vanttuita. Olenkohan mä taas villinny hänen neulonta kärpäsen vai oliskohan toi isoäitdin neliöiden virkkaus alkanut sapettaa. Voisinkin äitiltä kysyy, saanko alkaa hänenki tekeleitä tänne laittaa, vaikka hänen mielestä ehkä ne ei niin kauniita ole, mut on ne kauniimpia mitä mulla.

Äitin pitäis joskus mulle opettaa vanttuiden  tekoa... Katotaan jos joskus on aikaa