1140770.jpg

Koskakohan tämä jouluhässäkkä mahtaa loppua? tosin ei se ole mitenkään pahasta, mutta ei jaksaisi miettiä 24/7 lahjoja, pakentointia, kortteja ym ym. Silti tuntuu aattona vielä että jokin puuttuu tai aaton jälkeen, et olis toinki voinut tehä tollai...

1140771.jpg

Tossa taas äitiä auttaessa pakentoidessa, huomasin että taidan ensi vuonna alkaa ennemmin askartelee pakettikortteja, kun kortteja. Kortteja mulla on jokunen sata laatikossa, mut niitä pakettikortteja ei o yhtään. Niitä myös menee meilki, ku voi laittaa lahjoihin ja jne. Mutkin olen joutunut tekee varmaan 20 äkkinäistä korttia paketteihin ilman kuvaa ym. Olisi varmaan ollu kauniimpaa tehdä kunnon kaunis kortti.

1140747.jpg

Olen myös joutunut luopuu siitä askartelukiellosta, jonka asetin loppu vuodeksi. Tyttö sai tarhakaverilta joulukortin ja piti alkaa väsätä sitten nopeeta 20 korttia tytön tarhaan. Onneksi kaapista löytyi jotain vanhaa ex joulunarua missä oli hahmona poropari ja sitten joulupukki reen kanssa. Ne päätyivät yksiin kortteihin tähden kanssa. SItten tossa aamulla tein viel osat kortit joihin tuli tiimarin kuusi ja tähti ja sitten löytyi äitin ostama joulukuusen koriste.

1140774.jpg

Ootan joulunjälkeistä aikaa, et voin men tytön kans kaupunkiin sitten ja penkoa tiimatit ym. Jos niissä olisi kivoja ja hyödyllisiä juttuja noihin pakentointikortteihin ja muihin ensi vuoden askarteluun.

1140748.jpg

Käteni edelleen kertoo olemassa olonsa. Mut onneksi särkee vaan silloin tällöin. Silti se estää käyttämästä sitä 100%. Taitaa ens vuonna heti alussa tarvita taas piikki, tai pitäiskö pyytää suoraan lähete kirralle. Tosin sit olen aika paniikis jos toi käsi joutuu leikkauspöydälle. Se ei varmaan kuntoudu sitten ni hyvin, mitä noi jalat.

1140751.jpg

EIlen tein pitkästä aikaa stepperillä 2 sarjan. Tosin pienet sarjat ne oli. Mut sain mä ihan pikku hien päälle ja jalat oli muusina. Nukahdin sitten viel tunniksi, vaikka piti alppihiihtoa kahtella. Sarjat oli va 2 ja 3 minuutin, mut sain mä 13 ja 17 kalorii menee ja alkelia muistaakseni reilu 80 ja 120. Tyytyväinen olen, sillä parempi toi, kun ei mitään. Täytyy va alkaa enemmän noita sarjoja kokeilla tehä.

1140753.jpg

Kortteja ei ole postilaatikkoon tullu, muuta ku eilen tuli postileskukselta kortti ja on tainut toinenki tulla jostain muusta virastosta. Siinä tämän hetkiset kortit.

1140754.jpg

Äitin kanssa otin taas yhteen. Se on kun on suuri suu meikäläisellä. Mun varmaan tarvii alkaa enemmän ajattelee että, mulla EI ole SISKOA muuten ku silloin jouluisin ja muuten silloin ku jotain saa. SIis silloin EI OLE SISKOA kun on kyse auttamisesta tai siivoamisesta. Äiti meni kiukkuspäiten Iidan oksennusmatot siivoo, jotka oli takiksella. Mä kun en pysty oikein ton käden kans pesee mattoja saati sit kantelee niitä tai nostaa narulle (eihän äiti sitä tajuu). Satuin vaa TAAS kommentoimaan, et eihän hänellä ole kun yksi tytär. Mä en käsitä, miksei hän voi pyytää siskoa laittaa ikkunoihin valoja tai pyytää mattoja tamppaa tai mattoja pesee. Miksi mun nekin tarvii tehä? Olen ku orja. Ok, äiti auttaa mua kotona, mut suurin osa siitä on hänen ihan omaa tahtoa. Olen va pyytänyt tiskaus apua ja verhoihin ja ikkunoihin apua. JOskus voin pyytää jos tiedän jonkun osoittautuvan vaikeaksi, mut se mielestäni on täytin luonnollista, vai? Tai onko täällä mikään luonnollista enää?

1123281.jpg

Eilen sanoin ptt:lle että nyt loppuu. Että en jaksa enää va. Saa nähä mitä siitä seuraa. Olen ottanut se riskin. TOsin ptt kysyi käynkö pölisemässä missään. Mulle riittää ihan nämäkin pölisemiset. EN haluu mennä semmoiseen paikkaa puhuu asioitani, joka tulee sanoo, ettei voi auttaa. Mitä hemmettiä sekin mua sitten hyödyttää oikein???

1140758.jpg

Ette arvaa, kuinka kivaa oli eilen sivuja avata, kun oli 5 viestiä tullut ja 2 oli tuttua ja 2 oli tuntematonta (kai) jotka kommentoi mun tekeleitä (kirjanmerkkejä ja benin pukua). Kai joku on sentään jonkun verta kiinnostunut täällä kattelemassa mun töitä. VAikka välil usko hiipuukin. On va tylsää muiden sivuilla käydä nyt, ku suurin osa niistä täyttää noi joulukalenteri hommat. Mut onneksi ei enää montaa päivää.

1123276.jpg

TÄnään on Iidalla tarhassa jouluateria. Olen kehottanut iidaa maistelemaan kaikkea ja viikonloppuna sain hänet syömään tonnikalapastaa. Olen hehkuttanut sitä jokaiselle melkein. Se oli iso askel meillä, sillä mun tietääkseni iida ei tonnikalaa ole ikinä syönyt. EI pienenä ainakaan.

1140756.jpg
Jos eilen oli hyvä ja ihana päivä Iidan kanssa, ni tänään aamulla sit ei ilmeisesti ole ollut. Kuulemma. TÄytyy kysyy iidalta iteltä. Tarvii myös hakiessa sanoa hänelle että ilta ennen juhlia (tarhan joulujuhlat) tulee olee sellainen että ei paljon kestä hänen uhmittelua tai kiukuttelua. Pitää laittaa hänen hiukset ym. Tyttö saa heti tarhasta mennä sihkuun ja sit laitan papiljotit hänen hiuksiin. TOivon niiden onnistuvan jotenkin. Ote jännitän eilen laitettuja hiuksia, josta vieläkin on kiinni. Millainen räjähtänyt luomus astuu esiin.

1140760.jpg

Sisko oli eilen käynyt kasvohoidossa. Oltiin jollai valolla puhdistettu (?) eikä ollu paha hinta alle 30 euroo. Sanoin et pitää ens vuon mennä itekin. Taas eilen totin pari finniä pois. Se mählä ku jää sinne ja turvottaa ym. KUmpa se lähtisi itestään pois. Onneksi mun naama ei niin karseen näköinen ole, mitä viime vuonna...

1140766.jpg

Mut laittelen taas kuvia niistä juhlista ym myöhemmin. Nyt en ala konetta purkaa... Uutta liittymää ja modeemia odottelen ja näin käytän joko omaa tai äitin konetta. Oma kone on äitillä. Joskus va tahtoo ääntä koneeseen, ni sitten käytän omaa.

1140769.jpg