1109744.jpg

Päivät tässä menee nopeammin, mitä haluais. Eilen sain postitettua joulukortit, joten ei tarvi niistä enää huolehtia. TOsin olen johonkin kadottanut joulumerkit ja joutusin laittaa ykkösluokan merkillä ne eteenpäin. Katotaan mitä palautetta niistä saan sitten lopuksi. Yksi paketti lähti keskiviikkona ja oli kuulemma eilen jo perillä. Saa nähä mitä mieltä saajat ovat kun 500g tavaraa meni heille. Niin tytölle kun äitillekin ja isällekin. Jännitän todella tota aattoa, ku he sen avaavat ja varmaan viestiä puukkaa mulle kommenttiksi.

1109746.jpg

Tyttö on kotona. TUli eilen ns. valitus tarhasta, ku hän on nuhanen. Äiti sopis terv. kesk. kanssa että ku mulla on aika, on tytöllä sitten sen jälkeen. EI siinä ku katotaan korvat ja kurkku. Onneksi se korvakierre, pieni sellainen loppui jo yli 2v. sitten. Mut nyt on sitten tota, ku se räkä jää tohon nielun ja nenän väliin. En tiä kumpi sitten on parempi. Pronaxenia ollaan iltaisin annettu, vaikka ei kuumetta ole.

1109747.jpg

Käsitöitä olen tehnyt, varmaan on jo huomattukin jo. Onneksi saa noita lankoja käytettyä jonkun verran. Uusia aiheita tai ideoita otan koko ajan vastaan ja itekin yritän aina kokeilla, ku vaan osaan. Oliko se MÖHÖNASU, tai joku semmoisen joka oli tehnyt virkaten kulhon. Äiti siitä sai idean ja sanoi että voisin kans yrittää. Miksi en. NE hänen korit oli TODELLA ihania. TÄytyy kattoa jos saan jostain hänen osoitteen, ni näette itekin ne korit. Ja ne korit kun ei ole pelkkänä jouluna, vaan ne voi olla ympäri vuoden olohuoneen tai keittiön pöydällä koristamassa. Ja niistä voi jopa kehittää semmoisia että tulisi maljakko. SItä ei varmaan kukaan ole viel kokeillutkaan.

1109753.jpg

Eilen tytöllä oli ekat joulujuhlat. Oli kuulemma menny ihan hyvin. Sai lahjanki sieltä, omenen, rusinoita ja kulkusen. Otin hänestä myös ennen juhlia kuvia ja täytyy kattoa kun puran taas kuvia puhelimesta, ni sitten laittelen tännekin niitä. Yksi kuva päättyi mun puhelimen näyttöön, sillä se on niin WAUDE kuva. TOsin mulla on va se ongelma nyt että joka kerta ku katon näyttöä, pelästyn sitä kuvaa. Se meinaan on niin iso ja kaunis. TIetenkin pojastakin on pari kuvaa otettu. Hän on niin loukkaantunut nyt ollut. Pitkät pimeet illat ja kun eilen isäntä oli illan pois ja poju joutui mun kans iltalenkille. Muistan viimeks meidän lenkki ei sujunut, mut nyt meni ihan hyvin.

1109748.jpg

Äitin eka työpäivä saiken jälkeen oli menny kuulemma ihan ok. Oli hieman hiiltynyt vissiin johonkin työöntekijään. Se on inhottavaa, ku jostkut ei hoida määrättyjä vanhuksia, va toiset joutuu nekin hoitaa. Minkä vanhus sille mahtaa, jos on ns. liikuntakyvytön tai autetava. Mut äitin sormi on ihan ok. EI vuoda enää ja sellai. PIen kauneusvirhe siinä on, mut ei se varmaan hanskojen alta töissä paljon haittaa.

1109751.jpg

Ulkona on pakkasta ja toivoisin että sitä lunta tulisi ja äkkiä. Saisi tyttökin alkaa tehä lumiukkoa pihalle. Olen tytölle luvannut että keväällä hän pääsee mulle kentälle (jos mahollista) näyttää luistelutaitojaan. Otetaan ptt mukaan kanssa. Mutta tällä hetkellä se tapahtuu ehkä joskus 100 vuoden päästä sitten. jo silloinkaan. Tyttö oottaaet pääsee nurmikolle hiihtää ja laskee mäkeä pulkalla. Suuria odotuksia, mutta kumpa se luonto antaisi siihen mahollisuuden. Tällä hetkellä mulla ei ole sanan valtaa siihen.

1123279.jpg