Ahdistaa ja itkettää todella paljon tällä hetkellä. En voi kamalast tytöllekään sitä näyttää. Se alkaa sitten hermoilla ja syyttää itseään. Mutta ite mä tässä syypää kaikkeen olen. Jos olisin ollut toisenlainen, vahvempi, niin ehkä mun lapseni olisi paljon onnellisempi, mitä hän nykyään on. Päässäni pyörii vaan sanat jotka terveydenhoitaja sanoi jokunen vuosi sitten, että hän haluaa aina aamuisin tytön sinne, koska tyttö on niin aurinkoinen että nauraa, kun laitetaan piikki ym. Nykyään saa kirveellä melkein pyytää tytöltä pientä hymyä. Mihin hemmettiä se hymy on kadonnut? Olenko tosiaan vienyt sen ja riistänyt häneltä?

Tässä kun mietin pääni puhki, jollei se tätä ennen ole jo puhki, missä vaiheessa tytön onni on poistunut. En vaan ymmärrä. Onko se tämän vuoden aikana sitten menny tai onko se sitten kehittynyt pikku hiljaa, niin kun mun masennuskin. Meillä oli kaikki niin mahdottoman hyvin heti eron jälkeen. Osasin organisoida kodin ja lapsen. Ei haitannut, vaikka tyttö valvotti öisin ja päivisin. Istuin sängyn vieressä, kun tyttölle yritettiin sairaalassa laittaa nenä-mahaletkua tai kun hänelle laitettiin mahan läpi piikki, pissakoetta varten. Olin aina hänen vierellä. Tunsin hänet, hänen kaikki eleet, ruokailut ja muutkin.

Mutta sitten pikku hiljaa kun tuli muutto ja sitten piti tyttö laittaa tarhaan, alko mun suossa käveleminen. Sinä päivänä kun tyttö aloitti tarhan, alkoi mulla syömättömyys. Se kesti siihen asti kun kerran löysin itteni vessan lattialta. Sitten oli pakko ajatella järkevästi ja aloin pikku hiljaa syömään ja jne. Mutta ei se masennus kaikonnut. Ei ne terapia käynnit auttanut ollenkaan. Huomasin kursseja käynneistä että en vaan kykene siellä olemaan. Olin kun toinen ihminen, pelokas ja surullinen. Lopettelin niitä ja lopuksi viimeisellä kurssilla ohjaaja kehotti lääkärille menee joka kirjoitti sairaslomaa. Sillä tiellä olen edelleen.. Yli vuoden, ehkä jo toistakin.

En tunne tyttöä, en hänen tarpeitaan. Saan aina kuulla missä on milloinkin vikaa ja miksi.

Otin tytön kirjasta kuvia ja voisin niitä tähän laittaa myös. Kuvat eivät ole mitenkään superhienoja, sillä ne on kameralla otettu.

päivitän myöhemmin....